Selkokielinen info
Iskelmä Festivaali Himos järjestetään seuraavan kerran 25. – 27.6.2026.
Tapahtumaan on myynnissä lippuja 1, 2 tai 3 päivälle. Lipun tapahtumaan voi ostaa täältä. Kaikki pääsyliput vaihdetaan rannekkeiksi.
Tapahtumaan voi ostaa myös VIP-lipun. VIP-lippuja on myynnissä 1 tai 3 päivän ajalle. Lipulla pääsee tapahtuman VIP-alueelle. VIP-alueella on esimerkiksi oma vesi-WC. VIP-lippuun kuuluu myös yksi ruokailu päivässä. VIP-lippu vaihdetaan rannekkeeksi ja VIP-passiksi.
Rannekkeet ja passit ovat henkilökohtaisia. Kadonneita tai rikki menneitä rannekkeita ei korvata.
Iskelmä Festivaali kestää kolme päivää. Festivaaleilla esiintyy monia Suomen tunnetuimpia artisteja. Kaikki esiintyjät ja aikataulut löydät täältä.
Tapahtuma-alueella on myös paljon muuta ohjelmaa ja tekemistä. Tarkemmat kuvaukset ja aikataulut julkaistaan lähempänä tapahtumaa.
Iskelmä Festivaalien jatkot ovat Himos Areenalla. Jatkot ovat torsaina, perjantaina ja lauantaina kello 23:00-4:00. Himos Areena sijaitsee alueen sisäänkäynnin vieressä.
Iskelmä Festivaali järjestetään Jämsässä Himos Parkissa. Osoite on Länsi-Himoksentie 4, 42100 Jämsä.
Tapahtumaan voi saapua esimerkiksi junalla, bussilla tai autolla. Autoparkki on maksullinen. Lipun autolle voi ostaa yhdeksi päiväksi tai koko viikonlopulle.
Paikalla on liikenteenohjaaja, joka ohjaa saapuvat autot oikeisiin paikkoihin. Alueella on tärkeää seurata liikenteenohjaajan ohjeita.
Tapahtumaan voi saapua myös taksilla. Taksitolppa sijaitsee lähellä festivaalialuetta. Tarkka sijainti päivitetään myöhemmin.
Liikuntarajoitteiset asiakkaat voivat jäädä autosta parkkipaikalle, joka sijaitsee Tiirantien ja Haikutien välissä.
Tapahtuman aikana kiertää myös festivaalibussi. Sen reitti ja aikataulu ilmoitetaan myöhemmin.
Alueella ei ole virallista pyöräparkkia.
Festivaalilla voi majoittua karavaanialueella tai leirintäalueella. Nukkua voi teltassa tai esimerkiksi matkailuautossa. Majoitusalueilla on esimerkiksi suihkut, festivaali-WC:t, kesäkeittiö ja nuotiopaikka. Majoitusalueita on monta ja niihin on eri pituinen matka tapahtuma-alueelta. Lähimpään on noin 700 metriä ja kauimpaan yli 2 kilometriä.
Karavaanilippu on tarkoitettu asuntoautolle tai asuntovaunulle. Matkaajalippu on tarkoitettu isoille ajoneuvoille. Niitä ovat esimerkiksi matkailuun tarkoitetut bussit tai rekat. Karavaanipaikan ja matkaajan paikan voi ostaa sisältäen sähkön, tai ilman sähköä. Lisäksi on autopaikka leirintään. Siihen ei kuulu sähköä. Paikka on tarkoitettu henkilöautolle tai pakettiautolle. Myynnissä on myös telttapaikkoja.
Majoituslippu ostetaan täältä.
Mökkimajoituksen voi varata HimosLomilta. Muita majoitusvaihtoehtoja voi etsiä täältä.
Festivaalialue on asfaltoitu ja helppokulkuinen. Liikkuminen pyörätuolilla on mahdollista suurimmalla osalla aluetta. VIP-alueella on rakennus, jonka yläkertaan pääsee vain portaita pitkin. Sinne ei ole esteetöntä kulkua.
Lavojen edustalla on pyörätuolikorokkeet. Liikuntarajoitteinen asiakas saa ottaa mukaan apuvälineeksi retkituolin. Tarvittaessa sinun pitää pystyä kertomaan, miksi tarvitset apuvälinettä. Retkituolia ei saa laittaa esimerkiksi kulkuväylille, missä liikkuu paljon ihmisiä.
Invapysäköinti on festivaalialueen lähellä. Invapysäköinti paikat sijaitsevat Himos Areenan vieressä olevalla kentällä.
Tapahtuma-alueella on monta invavessaa. Invavessat on merkitty tapahtuman karttaan.
- Invavessa terassiravintola Riemun alakerrassa
- Invavessa Himos Hotellissa
- Invavessa Mainstagen pyörätuolikatsomon vieressä
- Invavessa WC-alueella ruokamaailman takana
AVUSTAJAT
Avustaja pääsee tapahtumaan maksutta, jos tarvitset apua arjessa tai asioinnissa. Jos sinulla on avustajakortti, ystäväkortti, vammaiskortti, näkövammaiskortti tai muu vastaava tosite, se kannattaa ottaa mukaan. Todistus nopeuttaa sisäänpääsyä ja rannekkeenvaihtoa. Tosite ei kuitenkaan ole välttämätön.
Avustajan pitää saapua avustettavan kanssa samaan aikaan tapahtuman lipunmyyntipisteelle. Avustaja saa alueelle sisäänpääsyyn oikeuttavan rannekkeen. Ranneketta ei tarvitse varata etukäteen.
Jos sinulla on VIP-lippu ja tarvitset avustajaa, pääsee avustaja mukaasi myös VIP-alueelle.
Tapahtumaan on myynnissä kahta erilaista sekä asiakkaan etä avustajan sisäänpääsyyn oikeuttavaa lippua.
PYÖRÄTUOLINKÄYTTÄJÄ+AVUSTAJA -LIPPU:
Jos sinulla on pyörätuoli voit ostaa tämän lipputyypin. Avustajat pääsevät sisälle tällä lipulla.
ASIAKAS+AVUSTAJA -LIPPU :
Voit ostaa tämän lipputyypin jos tarvitset avustajaa päivittäisiin toimiisi. Osta pyörätuolinkäyttäjä+avustaja-lippu jos sinulla on käytössäsi pyörätuoli.
Meillä on kaksi erilaista lippua myynnissä, jotta saat juuri oikeat saapumisohjeet.
Jos sinulla on kysymyksiä esteettömyyteen ja saavutettavuuteen laita sähköpostia tapahtumat@nelonenmedia.fi .
Haluamme tehdä aina vastuullisia ja turvallisia tapahtumia. Siksi haluamme huolehtia ympäristöstä ja ihmisistä.
Iskelmä Festivaaleilla ei hyväksytä syrjintää. Tapahtumaan saa jokainen tulla juuri sellaisena kuin on. Festivaali on kaikille turvallinen tapahtuma. Festivaaleilla on paljon työntekijöitä, jotka huolehtivat turvallisuudesta. Mukana ovat poliisi, pelastuslaitos ja järjestyksenvalvojat.
Tapahtumassa kierrätetään roskat. Pyrimme joka vuosi vähentämään tapahtumasta aiheutuvia päästöjä.
Kysymyksiä tapahtumasta voi laittaa sähköpostilla: tapahtumat@nelonenmedia.fi .